آشنایی با سوله خرپایی و کاربرد آن + تفاوت با سوله تیرورقی

خرید سوله دست دوم کرمان با ارزان ترین قیمت
آذر ۱۳, ۱۴۰۱
آشنایی با مراحل ساخت تا اجرای سوله صنعتی
آذر ۱۳, ۱۴۰۱
خرید سوله دست دوم کرمان با ارزان ترین قیمت
آذر ۱۳, ۱۴۰۱
آشنایی با مراحل ساخت تا اجرای سوله صنعتی
آذر ۱۳, ۱۴۰۱

آشنایی با سوله خرپایی و کاربرد آن + تفاوت با سوله تیرورقی

آشنایی با سوله خرپایی و کاربرد آن + تفاوت با سوله تیرورقی

اگر بخواهیم چند مورد از شناخته شده ترین و پرطرفدارترین سوله ها را نام ببریم، قطعا سوله خرپایی یکی از آن ها خواهد بود. اگر می خواهید اطلاعات مفیدی را در رابطه با این سازه ها به دست آورید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.

سوله خرپایی و کاربرد آن
سوله خرپایی سازه ای سبک است که اجزای آن به صورت مثلثی به یکدیگر متصل شده اند و مهمترین مشخصه آنها وزن پایین و مقاومت بالا می باشد

سوله خرپایی چیست؟

سازه هایی هستند که به منظور کاهش هزینه های ساخت ساختمان در مدت زمانی نسبتا کوتاه ساخته می شوند. همانطور که گفته شد، سوله خرپایی یکی از انواع آن ها است. منظور از سوله خرپایی سازه ای سبک است که اجزای آن به صورت مثلثی به یکدیگر متصل شده اند. مشخصه هایی همچون وزن پایین و مقاومت بالا توانسته اند این سازه ها را به یکی از پرطرفدارترین انواع سوله ها تبدیل کنند. این سازه به گونه ای طراحی می شود که به آسانی می تواند نیروهای کششی محیطی همچون باد را تحمل کند.

اجزای گوناگونی در ساخت این سوله ها مورد استفاده قرار گرفته اند که در این میان می توان به خرپای فولادی به عنوان مهم ترین جزء آن ها اشاره کرد. سوله های خرپایی معمولا نیازی به نصب ستون در وسط سازه را ندارند. با این حال همه چیز به طول دهانه و تعداد دهانه ها بر می گردد و ممکن است طراحی سازه شما به گونه ای باشد که نیاز به ستون داشته باشد. این موضوع باید با توجه به نظر یک مهندس متخصص تعیین شود.

آشنایی با کاربردها

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که ساخت سوله خرپایی را به چه منظورهایی انجام می دهند؟ در پاسخ باید بگوییم که کاربردهای این سازه بسیار گسترده اند. در زیر به برخی از مهمترین موارد آن ها اشاره می کنیم:

  • بسیاری از کسانی که قصد اضافه کردن یک خط تولید جدید به کارخانه خود را دارند ترجیح می دهند به جای ساختن یک ساختمان جدید، نسبت به نصب یک سوله خرپایی اقدام کنند. دلیل این موضوع نیز این است که نصب سوله نسبت به یک ساختمان جدید هزینه های کمتری را به این افراد تحمیل خواهد کرد.
  • از طرفی این سوله ها می توانند به عنوان یک انبار بزرگ برای مراکز تولیدی کاربرد داشته باشند.
  • نصب یک سوله خرپایی به منظور تاسیس مرغداری یا گاوداری نیز انجام می شود.
  • یکی دیگر از کاربردهای این سازه ها مربوط به راه اندازی استخرها و سالن های ورزشی است.
  • از جمله سایر کاربرهای سوله خرپایی می توان به کارگاه ها، نمایشگاه ها و محل های اسکان اشاره کرد. به طور کلی شما این امکان را دارید که از این سازه ها در انواع کاربردهای صنعتی و غیر صنعتی استفاده نمایید.
کاربردهای سوله خرپایی
از جمله مهم ترین کاربردهای سوله های خرپایی می توان به احداث یک انبار بزرگ برای مراکز تولیدی و راه اندازی سالن ورزشی و … نام برد

تفاوت سوله خرپایی با سوله تیرورقی

  • اولین و مهمترین تفاوت سوله خرپایی با سوله تیرورقی مربوط به وزن آن ها است. همانطور که از نام سازه های تیرورقی پیداست، در ساخت آن ها از تیرورق های فلزی سنگین استفاده شده است. اما مهندسان همواره در پی ساخت سازه هایی جدید هستند که در عین استحکام و امنیت بالا از وزن کمتری برخوردار باشند. بدین منظور سوله های خرپایی طراحی و ساخته شدند. در ساخت سوله های خرپایی از فولاد و پروفیل یا چوب استفاده می شود اما ساخت آن ها به گونه ای است که وزن سبکی دارند. از طرفی نصب سوله خرپایی به آسانی انجام می گیرد و به همین دلیل می توان در مدت زمانی کوتاه این سازه را نصب کرد.
  • بسیاری از افرادی که قصد تاسیس یک سوله را دارند، ترجیح می دهند به جای سفارش یک سازه نو، یک سوله دست دوم کیلویی را تهیه کنند. این کار دو مزیت مهم را برای این خریداران به همراه دارد. اول اینکه قیمت سوله دست دوم نسبت به سوله نو کمتر است. دوم اینکه می توان به جای سوله های سنگین، سازه های سبک اما ایمن را به صورت کیلویی خریداری کرد تا هزینه نهایی آن ها کمتر شود. اگر شما نیز قصد چنین کاری را دارید باید بگوییم که سوله خرپایی جزو سوله های سبک به حساب می آید. از این رو خرید این سازه به صورت کیلویی نسبت به خرید سوله تیرورقی مقرون به صرفه تر خواهد بود.
تفاوت سوله های خرپایی و تیرورقی
در ساخت سوله های خرپایی از فولاد و پروفیل یا چوب استفاده می شود اما ساخت آن ها به گونه ای است که وزن سبکی دارند و به آسانی نصب می شوند

سوله نو یا دست دوم؟

با توجه به نکاتی که تا به حال گفته شد، متوجه شدیم که ساخت سوله خرپایی می تواند بسیار کارآمد باشد. اما ساخت یک سوله نو بهتر است یا خرید یک سوله دست دوم؟ در این بخش قصد داریم این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرید.

  • سفارش یک سوله نو مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. بلافاصله پس از بستن قرارداد با مراکز معتبر سازنده این سازه ها، مهندسانی متخصص و حرفه ای با استفاده از نرم افزارهای کاربردی و با بکارگیری دانش و تجربه خود نسبت به طراحی سازه مورد نظر شما اقدام می کنند. این مهندسان در طراحی این سازه ها به ویژگی های آب و هوایی و زمین شناختی محل نصب سازه توجه می کنند و آن را کاملا مطابق با آن منطقه می سازند. همچنین ویژگی هایی همچون میزان شیب سقف، طول دهانه ها، ارتفاع سازه و … کاملا مطابق با نیاز شما اندازه گیری خواهد شد.
  • با توجه به مزایایی که برای سوله نو گفته شد، چه لزومی به خرید سوله دست دوم وجود دارد؟ برخی از کارفرمایانی که نسبت به ساخت سوله نو اقدام می کنند، پس از گذشت چند سال به دلایل گوناگونی همچون تغییر کاربری و بلا استفاده بودن سوله نسبت به فروش آن اقدام می کنند. حال اگر این سوله مناسب استفاده شما باشد، می توانید آن را با قیمتی بسیار ارزانتر از یک سوله نو خریداری نمایید. با این کار در هزینه های خود صرفه جویی می کنید و می توانید سرمایه خود را در بخش دیگری از کارتان خرج نمایید.
  • در نهایت باید بگوییم که با توجه به نکات گفته شده، تصمیم خرید یک سوله نو یا دست دوم کاملا با شماست و باید پس از بررسی تمامی جوانب، این سازه را خریداری کنید.

قیمت و تعرفه سوله خرپایی چقدر است؟

قیمت سوله دست دوم با قیمت یک سوله نو متفاوت است و قطعا سوله دست دوم قیمت بیشتری خواهد داشت. با این حال بهتر است این نکته را به شما بگوییم که قیمت سوله معمولا به صورت متر مربع مشخص می شود و به مشتریان ارائه می شود. قیمت یک سوله می تواند به موارد گوناگونی همچون وزن سازه، کیفیت آن، مدت زمان تحویل و نصب و … وابسته باشد. اما به طور کلی قیمت سوله دست دوم حدود ۳۰ درصد ارزانتر از سوله نو است. شیوه پرداخت این هزینه نیز کاملا وابسته به مرکزی است که با آن قرارداد می بندید.

مرکز خرید و ساخت سوله دست دوم خرپایی
آسیا سوله یکی از مراکز معتبر عرضه کننده انواع سوله نو و دست دوم است.برای خرید سوله خرپایی می توانید از طریق این مجموعه اقدام نمایید

برای ساخت سوله نو یا خرید سوله دست دوم به کجا مراجعه کنیم؟

آسیا سوله یکی از مراکز معتبر عرضه کننده انواع سوله نو و دست دوم است. اما چرا باید سوله خرپایی را از طریق این مجموعه تهیه نمایید؟

  • داشتن سابقه درخشان و طولانی در ارائه این سازه ها
  • امکان خرید سوله های باکیفیت به صورت تضمینی
  • ارائه بهترین و منصفانه ترین قیمت ها به مشتریان
  • در اختیار داشتن تیم حرفه ای برای اجرای سازه در سریع ترین زمان ممکن

شما می توانید پس از اخذ مشاوره رایگان نصب سوله از مشاوران خبره و حرفه ای این مجموعه، نسبت به تهیه سوله هایی بادوام و باکیفیت با نازلترین قیمت های بازار اقدام نمایید. برای خرید سوله دست دوم در بوشهر، تهران، شیراز، کرمان و سایر شهرهای ایران تنها کافی است از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

دیدگاه ها بسته شده است