وزن استاندارد سوله و هر آنچه لازم است درباره وزن استاندارد سوله بدانید!

خرید سوله دست دوم نیشابور؛ تضمین کیفیت و تناسب قیمت را با آسیا سوله تجربه کنید!
آذر ۴, ۱۴۰۲
ساخت سوله ارزان و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید!
آذر ۴, ۱۴۰۲
خرید سوله دست دوم نیشابور؛ تضمین کیفیت و تناسب قیمت را با آسیا سوله تجربه کنید!
آذر ۴, ۱۴۰۲
ساخت سوله ارزان و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید!
آذر ۴, ۱۴۰۲

وزن استاندارد سوله و هر آنچه لازم است درباره وزن استاندارد سوله بدانید!

وزن استاندارد سوله و هر آنچه لازم است درباره وزن استاندارد سوله بدانید!

وزن استاندارد سوله یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که توجه به آن در هنگام خرید سوله الزامی به نظر می رسد. همان طور که در جریان هستید، وزن سوله نمونه ای از موثرترین فاکتورهای اثرگذار بر هزینه نهایی ساخت این تجهیزات کاربردی محسوب می شود. این موضوع موجب شده که محاسبه وزن سوله، شناخت عوامل موثر بر آن و اطلاع از استانداردهای موجود در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد. حال ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که آیا وزن سوله تنها هزینه ساخت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

خیر. اگرچه ارزیابی جزئیات عوامل موثر بر وزن سوله برای تعیین هزینه نهایی ساخت آن بسیار اهمیت دارد، اما از تاثیر آن بر ایمنی و استحکام سازه نباید چشم پوشی کرد. حقیقت این است که مهندسان پروژه با اندازه گیری موارد مختلفی چون وزن سوله،ضخامت ورق،ابعاد و … به کنترل استحکام سازه می پردازند و بدین ترتیب ایمنی را تضمین می نمایند. مایلید در ادامه با عوامل موثر بر وزن سوله آشنا شده و به بررسی مختصر و مفید آن ها بپردازیم؟!

سوله استاندارد

وزن  و قیمت سوله

آشنایی با عوامل موثر بر وزن سوله

عوامل متعدد و متنوع بسیاری وجود دارند که دست به دست هم داد ه و وزن سوله را تحت تاثیر قرار می دهند. شاید برایتان جالب باشد که محاسبه وزن این تجهیزات در درجه اول به عوامل گوناگونی همچون عوامل زیر بستگی دارد :

  • مصالح مورد استفاده در ساخت سوله
  • ابعاد سوله
  • اجزای ساختاری سوله

همچنین در نظر داشته باشید، که تمام موارد فوق با در نظر گرفتن نوع سوله اعم از سوله خرپایی و سوله تیر ورقی مشخص می شوند. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر وزن نهایی سوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عرض دهانه سوله

هرچه عرض دهانه سوله افزایش پیدا کند، طول تیرآهن و در نتیجه وزن آن بیشتر خواهد شد. به منظور رعایت وزن استاندارد سوله توصیه می شود که از تیر ورق برای تیرهای سقف فاقد ستون میانی استفاده نشود. چرا که این کار تاثیر به سزایی در افزایش وزن سوله خواهد داشت.

ارتفاع سوله

یکی دیگر از عوامل موثر بر وزن سوله، ارتفاع آن می باشد. بی شک هرچه ارتفاع سوله بیشتر شود، ارتفاع ستون ها بیشتر و در نتیجه وزن افزایش می یابد. شاید عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که با افزایش ارتفاع سوله، میزان اثر نیروی باد بر آن بیشتر و این مسئله وزن سوله را سنگین‌تر می‌کند!

وزن طبقه

به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر بر وزن سوله می توان وزن طبقه را برشمرد. این مسئله را در نظر داشته باشید که وزن سوله های دارای طبقه، بیشتر از وزن سوله های فاقد طبقه می باشد. شایان ذکر است که تفاوت وزن این دو نوع سوله ، در حدود سی تا پنجاه درصد تخمین می شود.

میزان بارش برف

میزان بارش برف در اقلیم منطقه یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها بر وزن سوله می باشد. وزن استاندارد سوله در مناطقی که بارش برف در آن ها ۲۰۰ کیلوگرم بر متر مربع یا بیشتر است، اغلب از ۴۰ کیلوگرم بر متر مربع کمتر می باشد. البته باید به این نکته دقت کنید که زیاد بودن عرض دهانه موجب افزایش بار برف بر وزن سوله می گردد. بنابراین توجه به این قبیل مسائل در هنگام محاسبه وزن استاندارد سوله حائز اهمیت است.

وزن استاندارد سوله

وزن سوله استاندارد

سوله استاندارد چگونه سوله ای است؟!

سوله استاندارد سوله ای است که در عین بهره مندی از کیفیت مناسب، ابعاد و وزن استانداردی داشته باشد. تمامی  این ویژگی ها در صورتی قابل تحقق هستند که این تجهیزات کاربردی توسط مجرب ترین مهندسین پروژه مورد ارزیابی قرار بگیرند.

برای این که یک سوله مناسب در اختیار داشته باشید، برخورداری محیط از محدوده ای مشخص الزامی است. عمدتا تناژ اسکلت و میزان آهنی که در ساخت سوله استاندارد استفاده می شود، حدود ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم بر متر مربع می باشد. لازم به ذکر است که عواملی همچون باد، ارتفاع سوله، دهانه سوله و… می توانند این عدد را تغییر دهند.

طول و عرض یک سوله استاندارد چقدر است؟

طول و عرض یک سوله از جمله مواردی هستند که تاثیر به سزایی بر وزن استاندارد سوله دارند. همان طور که می دانید، سوله سازه ای متشکل از تعدادی ستون به فاصله ۶ تا ۹ متر است. طول کلی این سازه در حالت استاندارد کمتر از ۹۰ متر است. پس برای آن که وزن استاندارد سوله رعایت شود، لازم است طول آن متناسب استانداردهای موجود در این زمینه باشد.

عرض سوله در حالت استاندارد بین ۱۲ الی ۳۰ متر و مقدار آهن استفاده مورد استفاده در هر متر مربع از آن بین ۲۴ تا ۴۰ کیلوگرم است. در صورتی که عرض سوله از این مقدار فراتر برود یا کمتر شود ، وزن سوله از حالت استاندارد خارج می شود.

این به معنی آن نیست که اگر زمین شما عرض ۱۰ باشد نمیتوان در ان سوله استاندارد زد. این را در نظر بگیرید که حتی اگر زمین شما از یک سمت عرض ان ۲۰ و از یک طرف عرض ان ۱۵ و یک بریدگی هم بینشان باشد هم امکان ساخت سوله استاندارد وجود دارد. اما دیگر ابعاد شما استاندارد نیست.

منظور ما از استاندارد، ابعاد رایجی است که مورد توجه عموم می باشد.

برخی سازه ها که برای موارد خاصی طراحی شده اند ، ممکن است از وزن مد نظر ما کمتر یا بیشتر شود و یا همچنین برای نقاط مختلف کشور متفاوت باشد.

ارتفاع و شیب یک سوله استاندارد چقدر است؟

در صورتی که ارتفاع یک سوله بین ۴ تا ۱۲ متر و شیب آن حدود ۱۰ الی ۳۰ درصد باشد، وزن استاندارد سوله رعایت می شود. در غیر این صورت وزن از حالت استاندارد خارج می شود و مشکلات ریز و درشت بسیاری پدید می آورد.

ابعاد استاندارد سوله

ابعاد سوله استاندارد

آسیا سوله؛ سازنده باکیفیت ترین سوله ها در ابعاد و وزن استاندارد!    

ساخت سوله با در نظر گرفتن ابعاد و وزن استاندارد سوله کاری حاشیه ای نیست که هر کسی از عهده انجام آن برآید. این کار نیازمند طراحی و برنامه ریزی دقیق و مهندسی عالی است. آسیا سوله با بهره مندی از کادری مجرب و سابقه ای درخشان باکیفیت ترین سوله ها را در ابعاد و وزن استاندارد تولید نموده و در اختیار مشتریان قرار می دهد.

اگر به فکر خرید سوله دست دوم هستید، آسیا سوله بهترین گزینه ای است که پیش رو دارید. فروش سوله دست دوم در بوشهر، فروش سوله دست دوم گرمسار، فروش سوله دست دوم نیشابور و… همه و همه از مهم ترین تدابیری است که در راستای بهبود خدماتمان به شما برداشته ایم. با خرید از آسیا سوله؛ برترین مرکز فروش سوله های نو و کارکرده لذت خریدی موفق را به خودتان هدیه دهید. شک نداریم که از دیدن قیمت سوله دست دوم و نو در آسیا سوله به هیجان زده خواهید شد!      

ما را در مدیوم دنبال کنید

دیدگاه ها بسته شده است