سردخانه و سوله مناسب سردخانه + ویژگی ها و قیمت

مرغداری و خرید سوله مناسب مرغداری با نازل ترین قیمت
خرداد ۲۲, ۱۴۰۲
خرید و نصب سوله دست دوم در خمین زیر قیمت بازار
خرداد ۲۲, ۱۴۰۲
مرغداری و خرید سوله مناسب مرغداری با نازل ترین قیمت
خرداد ۲۲, ۱۴۰۲
خرید و نصب سوله دست دوم در خمین زیر قیمت بازار
خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

سردخانه و سوله مناسب سردخانه + ویژگی ها و قیمت

۰ تا ۱۰۰ ساخت سوله مناسب سردخانه + ویژگی ها و قیمت

سردخانه ها یکی از ضروری ترین مکان هایی هستند که به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای نگهداری از میوه ها، مواد پروتئینی، برخی داروها و سایر مواد حساس به دما و فاسدشدنی ساخته می شوند. سوله مناسب سردخانه سازه ای است که با هدف تامین فضای کافی برای انبار کردن این محصولات احداث می شود. اما این سوله ها چه ویژگی هایی دارند و تفاوت آن ها با سایر انواع سوله چیست؟ در احداث این سازه ها باید به چه استانداردهایی توجه داشته باشیم؟ قیمت ساخت سوله سردخانه چقدر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن دریافت پاسخ این سوالات، راهنمای جامع ساخت سوله مناسب سردخانه را در اختیار شما قرار دهیم.

ویژگی ها و قیمت سوله مناسب سردخانه
سوله مناسب سردخانه سازه ای است برای ایجاد شرایط مطلوب نگهداری از میوه ها،مواد پروتئینی،برخی داروها و سایر مواد حساس به دما و فاسدشدنی

تفاوت سوله مناسب سردخانه با سایر سوله ها

کاربری یک سوله تعیین کننده ویژگی هایی است که باید در حین طراحی و ساخت آن سازه مورد توجه قرار گیرد. در واقع با توجه به کاربری یک سوله می توان مواردی همچون تعداد دهانه، ارتفاع سازه، ابعاد، جنس سقف و دیواره، نوع کفپوش و تجهیزات مورد استفاده در آن را تعیین کرد. در رابطه با سوله مناسب سردخانه باید بگوییم که این سازه ها برای آن که بتوانند دمای مورد نظر کاربران را تامین کنند، نیاز به تجهیزات خاصی دارند. به طور کلی سردخانه ها را به دو دسته تقسیم می کنند:

  • سردخانه های دائمی با دمای بالای صفر درجه: این نوع سازه ها دمای بین ۰ تا ۱۰ درجه را برای نگهداری از محصولات مورد نظر فراهم می کنند.
  • سردخانه های انجماد با دمای زیر صفر درجه: این سردخانه ها دماهای زیر ۰ درجه سانتی گراد را تامین می کنند.

با توجه به نوع سردخانه ای که قصد تاسیس آن را دارید، نیاز است که مشخصات سوله مورد نظر را با کمک یک متخصص حرفه ای تعیین نمایید. در ادامه شما را با این ویژگی ها بیشتر آشنا می کنیم.

ابعاد، ارتفاع و دهانه

همانطور که میدانید، انواع سوله ها با ابعاد بسیار متفاوتی ساخته می شوند. انتخاب این ابعاد کاملا به هدف کارفرما از ساخت سازه بستگی دارد. ناگفته پیداست که هر چه میزان محصولات مورد نظر برای انبار کردن در سردخانه بیشتر باشد، باید ابعاد سازه نیز بزرگتر باشد. ارتفاع سوله ها و دهانه آن ها نیز باید با توجه به استانداردهای مهندسی شده انتخاب شوند تا در نهایت سازه ای بادوام و مقاوم در برابر نیروهایی همچون برف و باد ساخته شود.

ویژگی های سوله مناسب سردخانه
کاربری یک سوله تعیین کننده ویژگی هایی است که باید در حین طراحی و ساخت آن سازه مورد توجه قرار گیرد

پوشش سقف و دیوارها

پوشش سقف و دیوارهای سوله سردخانه کمی با سایر سوله ها متفاوت است. در این سازه ها حتما باید از پوشش های بسیار مقاومی استفاده شود که کاملا عایق دما و رطوبت هستند و اجازه هیچگونه تبادل دمایی را بین فضای داخلی و خارجی نمی دهند. در واقع دمای داخلی این سازه ها حتما باید نسبت به فضای بیرون کمتر باشد و این کار از طریق تجهیزات داخلی سوله های سردخانه انجام می شود. متریال مورد استفاده در دیواره و سقف این نوع سوله ها باید به گونه ای انتخاب شوند که در اثر تفاوت دمای قسمت داخلی و خارجی دچار آسیب نشوند. باید بگوییم که برای پوشاندن دیوار و سقف این نوع سوله ها عمدتا از ساندویچ پانل ها استفاده می شود.

پوشش کف سوله سرد خانه

طبق استانداردهای مهندسی، کف سوله مناسب سردخانه باید به اندازه ۱ الی ۱.۲ متر بالاتر از سطح زمین باشد و زیر آن نیز با مواد عایق پوشیده شده باشد. این مواد عایق باید به گونه ای انتخاب شوند که اجازه هر گونه ورود حرارت از بیرون به داخل را سلب کنند.

بررسی جنس سقف و دیواره، نوع کفپوش و تجهیزات مورد استفاده
تفاوت متریال مورد استفاده در دیواره و پوشش سقف سوله های مناسب سردخانه

تجهیزات مورد استفاده در سوله مناسب سردخانه

  • کندانسیون یکی از ابزارهایی است که در سوله سردخانه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با گرفتن گرمای محیط، به حفظ دمای مورد نظر در داخل سازه کمک می کند. محل نصب کندانسیون باید به نحوی انتخاب شود که در معرض نور خورشید نباشد.
  • یکی از مهمترین تجهیزاتی که به منظور جلوگیری از ایجاد خسارت در سوله های سردخانه به کار گرفت ه می شود، سیستم ذخیره برق است. از این سیستم به منظور تامین نیروی مورد نیاز برای حفظ دمای سردخانه در مواقع اضطراری قطع برق مستقیم استفاده می شود.
  • سیستم ضدعفونی نیز از جمله دیگر تجهیزات مورد نیاز در سوله سردخانه است. این سیستم به ما کمک می کند تا از رشد ارگانیسم های فرصت طلب در داخل سردخانه جلوگیری کنیم.
  • ترموگرافی به عنوان ابزاری که دمای محیط را نشان می دهد، جزو لوازم مورد نیاز در داخل سوله های سردخانه به شمار می رود. اساس کار این دستگاه دریافت امواج فروسرخ و تجزیه و تحلیل آن ها است که در نهایت، محاسبات خود را به صورت دمای محیط به ما نشان می دهد.
  • کنترل میزان رطوبت یک امر حیاتی برای نگهداری از محصولات غذایی، دارویی و … است. از این رو سیستم تنظیم میزان رطوبت جزو واجب ترین تجهیزاتی است که باید داخل سوله مناسب سردخانه وجود داشته باشد.

کدام نوع سوله برای ساخت سوله سردخانه مناسب تر است؟

به منظور ساخت سوله مناسب سردخانه می توان از انواع سوله های تیرورقی یا خرپایی بهره برد. بدین منظور کافی است پس از دریافت مشاوره های لازم از متخصصان این حوزه، سفارش ساخت این سازه ها را ثبت نمایید. البته باید بگوییم که ساخت یک سوله نو نسبت به خرید سوله دست دوم چندان به صرفه نیست. به همین دلیل امروزه شاهد استقبال بی نظیر متقاضیان احداث این سازه ها از سوله های دست دوم هستیم.

عوامل موثر بر قیمت سوله مناسب سردخانه
مجموعه آسیا سوله با سال ها سابقه درخشان در زمینه عرضه انواع سوله نو و دست دوم

قیمت سوله سردخانه

عوامل متعددی وجود دارند که بر قیمت سوله سردخانه اثر می گذارند و به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی را برای آن ها عنوان کرد. از جمله این عوامل اثرگذار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متراژ سوله
  • نوع و ابعاد دهانه
  • ارتفاع سازه
  • نوع متریال مورد استفاده در ساخت سوله
  • دستمزد نصب و اجرا
  • و …

شما می توانید برای اطلاع از قیمت دقیق این سازه ها، با کارشناسان آسیا سوله در ارتباط باشید.

ثبت سفارش سوله مناسب سردخانه با بهترین شرایط

آیا به دنبال بهترین شرایط برای خرید سوله مناسب سردخانه هستید؟ در این صورت به شما توصیه می کنیم که سوله مورد نظر خود را از طریق آسیا سوله تهیه نمایید. این مجموعه با سال ها سابقه درخشان در زمینه عرضه انواع سوله نو و دست دوم، پاسخگوی مشتریانی از سراسر کشور بوده است. همچنین مجموعه بزرگ آسیا سوله فروش، نصب و اجرای انواع سوله مرغداری، ورزشی، انبار، کارگاه و … را در کشورهایی همچون عراق نیز انجام می دهد. شما مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات کامل تر تنها کافی است با ما در تماس باشید.

مطالب آسیا سوله را در مدیوم دنبال کنید

دیدگاه ها بسته شده است