سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است؟

سوله سالن ورزشی ارزان قیمت در سال ۱۴۰۲
تیر ۱۵, ۱۴۰۲
سوله دست دوم گرمسار؛ خرید باکیفیت، ارزان و مقرون به صرفه!
تیر ۱۵, ۱۴۰۲
سوله سالن ورزشی ارزان قیمت در سال ۱۴۰۲
تیر ۱۵, ۱۴۰۲
سوله دست دوم گرمسار؛ خرید باکیفیت، ارزان و مقرون به صرفه!
تیر ۱۵, ۱۴۰۲

سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است؟

سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که کارفرمایان در هنگام دریافت مشاوره راه اندازی سوله از ما می پرسند این است که سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است؟ از این رو تصمیم گرفتیم این مقاله از آسیا سوله را به پاسخ این سوال اختصاص دهیم. اگر شما نیز تصمیم به ساخت یک سوله گرفته اید، حتما میدانید که این امر ریزه کاری های زیادی دارد. هر گونه تصمیم گیری اشتباه در رابطه با این ریزه کاری ها می تواند شما را از نظر مالی یا زمانی دچار ضرر کند. یکی از این ریزه کاری های پر اهمیت، تعیین مناسب ترین ابعاد سوله با توجه به نیاز شما است. در ادامه با ما باشید تا راهنمای جامعی را برای تعیین ابعاد سوله در اختیار شما قرار دهیم.

سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است
یکی از این ریزه کاری های پر اهمیت، تعیین مناسب ترین ابعاد سوله با توجه به نیاز شما است

عوامل موثر در ابعاد سوله

همانطور که می دانید، سوله ها در اندازه های بسیار متنوعی ساخت می شوند. این موضوع ممکن است افراد را کمی گیج کند. کارفرمایان می خواهند بدانند که با توجه به نیازهای خود، بهتر است چه ابعادی را انتخاب کنند؟ در پاسخ باید بگوییم که عوامل بسیار گوناگونی وجود دارند که می توانند در تعیین اندازه سوله ها اثر گذار باشند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کاربری سوله

اولین و مهمترین عاملی که در تعیین ابعاد سوله اهمیت دارد، کاربری سوله است. امروزه سوله ها به دلیل صرفه اقتصادی بالایی که نسبت به ساخت ساختمان دارند، برای امور گوناگونی احداث می شوند. بنابراین کارفرمایان باید ضمن مشورت با مهندسان متخصص و با تجربه در این حوزه، بهترین ابعاد را برای سازه مورد نظر خود انتخاب نمایند.

در ادامه به ابعاد مناسب برای برخی از پرکاربردترین انواع سوله اشاره می کنیم:

ابعاد مناسب سوله انباری

آیا شما نیز قصد احداث یک سوله انباری را دارید و به این فکر می کنید که سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است؟ سوله انباری یکی از اصلی ترین انواع سوله ها است. این سازه ها با توجه به نیاز کاربران در ابعاد گوناگونی تولید می شود اما به طور معمول، طول این سوله ها بیش از ۹۰ متر نمی شود. لازم است به این نکته اشاره کنیم که با افزایش طول سوله ها، میزان آسیب پذیری آن ها در برابر انبساط ناشی از گرمای تابستان بیشتر خواهد شد. بنابراین بسیاری از افرادی که قصد احداث انبارهای بسیار بزرگ را دارند، ترجیح می دهند به جای ساخت یک سازه با ابعاد بسیار بزرگ، دو یا چند سازه کوچک تر را احداث کنند.

عوامل موثر در ابعاد سوله
سوله انباری از اصلی ترین انواع سوله هاست که در ابعاد گوناگون ساخت می شود

ابعاد سوله مرغداری و دامداری

طبق استانداردهای موجود، استاندارد ابعاد سوله مناسب مرغداری به صورتی است که باید اندازه طول آن ۱۰۰ متر و اندازه عرض آن ۱۲ متر باشد. البته این مقادیر می توانند با توجه به برخی از آیتم ها تغییر کنند. این اندازه ها در سوله های مخصوص دامداری نیز بست ه به ظرفیت مورد نظر متغیر هستند. با این حال ارتفاع این سازه ها تا ۵ متر تعیین می شود. همچنین عرض دهانه این سوله ها حدود ۳۲ متر در نظر گرفت ه می شود.

ابعاد سوله ورزشی

پیش از تعیین ابعاد سوله ورزشی باید به این سوال پاسخ دهید که قصد دارید این سوله را برای چه ورزشی تجهیز نمایید؟ سوله های مناسب سالن فوتسال دارای ابعاد متفاوتی نسبت به سوله های مخصوص ورزش تیراندازی هستند. بنابراین تعیین ابعاد مناسب سوله های ورزشی نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات دقیق تری است.

۲- ظرفیت مورد نظر

برای پاسخ به سوال “سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است؟” باید به ظرفیت مورد نظر کارفرما نیز به عنوان یک عامل مهم اشاره کنیم. به عنوان مثال فرض کنید یک کارفرما قصد احداث یک سوله مرغداری را دارد. نخستین سوالی که ممکن است به ذهن افراد خطور کند این است که ظرفیت مورد نظر کارفرما برای تولید و پرورش مرغ ها به چه میزانی است؟ با توجه به این مقدار، باید ابعاد سوله با توجه به استانداردها تعیین شود. دقت داشته باشید که هر نوع سوله، دارای استانداردهای مختص به خود است که از طریق مراجع ذیربط اعلام شد ه اند و باید مورد توجه شرکت های طراحی سوله و کارفرمایان قرار گیرند.

تعیین ابعاد انواع سوله
راهنمای جامع برای تعیین ابعاد سوله

۳- شرایط آب و هوایی

برای تعیین ابعاد و ارتفاع و دهانه سوله نیاز است که شرایط جوی و آب و هوایی منطقه سنجیده شود. شرایط جوی منطقه از نظر زلزله خیز بودن، شدت باد، مقدار برف و … همگی در تعیین نقشه سوله اهمیت دارند. در ادامه اطلاعاتی کاربردی را در زمینه انتخاب نوع دهانه سوله و میزان ارتفاع آن با شما به اشتراک می گذاریم.

۴- دهانه سوله

برای پاسخ دادن به سوال “سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است؟” نیاز است که به اندازه دهانه سوله نیز اشاره کنیم. دهانه سوله ها را می توان با توجه به نیاز کاربران، به صورت های زیر ساخت:

  • سوله تک دهانه ساده
  • سوله تک دهانه چند ضلعی
  • سوله تک دهانه قوسی
  • سوله چند دهانه به شکل ۸۸ یا ۸۸۸

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ابعاد دهانه سوله باید با در نظر گرفتن نیازهای کارفرما تعیین شود. به عنوان مثال اندازه این دهانه در سوله های انبار بزرگی که در کارخانه های تولیدی احداث می شوند و نیاز به عبور و مرور ماشین آلات بزرگ در آن ها دیده می شود، بسیار بیشتر از ابعاد دهانه سوله سالن ورزشی خواهد بود.

۵- ارتفاع سوله

ارتفاع سوله ها با در نظر گرفتن عوامل محیطی و کاربری سوله تعیین می شود. این مقدار می تواند میزانی بین ۳ تا ۲۵ متر را به خود اختصاص دهد. ارتفاع خیلی بالای سوله می تواند این سازه را تا حدودی در برابر عوامل محیطی همچون باد آسیب پذیر کند. از این رو توصیه می شود که به جز در مواقع نیاز ضروری، ارتفاع سوله vh بیش از ۱۲ متر در نظر نگیرید.

خرید و نصب سوله نو و دست دوم با بهترین قیمت
در صورت نیاز به دریافت مشاوره حرفه ای برای تعیین دقیق ابعاد سوله مورد نظر خود، می توانید از شماره های داخل سایت استفاده کنید

دریافت مشاوره تخصصی رایگان برای تعیین ابعاد سوله شما

در این مقاله از آسیا سوله سعی کردیم به صورت جامع به سوال “سوله مناسب برای شغل من چه ابعادی است؟” پاسخ دهیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برایتان موثر بوده باشد. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره حرفه ای برای تعیین دقیق ابعاد سوله مورد نظر خود دارید، می توانید با شماره های قرار داده شده در سایت ما تماس حاصل نموده و از مهندسان خبره به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید. شما همچنین می توانید سفارش خرید انواع سوله دست دوم و نو را در این مجموعه ثبت نمایید.

دیدگاه ها بسته شده است