هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲

سوله دست دوم دهانه ۲۰ با بهترین قیمت
اسفند ۲۲, ۱۴۰۱
سوله تیر ورقی آشنایی با سوله تیرورقی و اجزای آن + قیمت
اسفند ۲۲, ۱۴۰۱
سوله دست دوم دهانه ۲۰ با بهترین قیمت
اسفند ۲۲, ۱۴۰۱
سوله تیر ورقی آشنایی با سوله تیرورقی و اجزای آن + قیمت
اسفند ۲۲, ۱۴۰۱

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲

برآورد هزینه ساخت سوله یکی از اقدامات مهمی است که پیش از آغاز کار باید انجام شود. بدین منظور باید بدانیم که از شروع تا تکمیل فرایند ساخت سوله باید چه مصالحی خریداری شوند و به طور کلی چه هزینه هایی را باید پرداخت کنیم. اگر به تازگی تصمیم به ساخت یک سوله گرفته اید، از شما دعوت می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با هزینه هایی که باید در این راه پرداخت نمایید آشنا شوید.

هزینه ساخت سوله
برآورد هزینه ساخت سوله یکی از اقدامات مهمی است که پیش از آغاز کار باید انجام شود

۱- هزینه ساخت سوله؛ خرید اسکلت فلزی و بدنه سازه

در مسیر ساخت سوله نخستین هزینه ای که باید در نظر گرفته شود، هزینه های مربوط به ساخت اسکلت فلزی و بدنه سوله است. مقدار این هزینه با توجه به موارد زیر متفاوت خواهد بود:

  • ابعاد سوله
  • تعداد ستون ها
  • نوع سقف
  • وزن سوله
  • تعداد دهانه و نوع آن
  • ارتفاع سازه
  • و …

هزینه ساخت سوله معمولا به صورت متر مربع یا به صورت کیلویی محاسبه می شود. هر چه متراژ مورد نظر بزرگتر باشد، طبیعتا هزینه های ساخت نیز بالاتر خواهند رفت. توجه داشته باشید که در صورت بالا بودن ابعاد سوله، بدنه آن باید از استحکام بیشتری برای تحمل بار سازه برخوردار باشد. بنابراین نیاز است که مقدار بیشتری فولاد برای ساخت سوله استفاده شود. این موضوع باعث بالا رفتن وزن سازه و افزایش قیمت آن می شود.

۲- هزینه ساخت سوله؛ مقاوم سازی زمین احداث سازه

یکی از مهمترین عوامل موثر در هزینه ساخت سوله، محل احداث این سازه است. در واقع خاک محل احداث سوله باید به دقت بررسی شود. اگر زمین مورد نظر برای تحمل فشار و وزن سوله از استحکام کافی برخوردار نباشد، نیاز است که پی ریزی و مقاوم سازی خاک به صورت اختصاصی انجام شود. این موضوع می تواند در هزینه های نهایی ساخت این سازه ها موثر باشد.

۳- هزینه ساخت دیوارها

انواع گوناگونی از دیوارها در ساخت مدل های مختلف سوله مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب نوع دیوار باید با توجه به کاربری سازه انجام شود. از جمله متداول ترین انواع دیوارهای سوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیوار ساندویچ پانل پلی اورتان: این نوع دیوارها عایق خوبی برای حرارت و صوت هستند و در سوله هایی که نیاز به حفظ دمای خاص دارند – به عنوان مثال سالن های سردخانه – مورد استفاده قرار می گیرند. دیوارهای ساندویچ پانل پلی استایرن نیز شباهت زیادی به این نوع دیوارها دارند با این تفاوت که کیفیت آن ها کمی پایین تر است.
  • دیوار بلوک سیمانی: دیوارهایی که دارای جنس بلوک سیمانی هستند مقاومت پایین و قیمت مناسب دارند. این بلوک ها نباید برای سوله هایی که دارای ارتفاع بیشتر از ۸ متر هستند مورد استفاده قرار بگیرند زیرا تحمل فشار زیاد را ندارند.
  • دیوار بلوک aac: این دیوارها در عین برخورداری از قیمت مناسب، مقاومت فشاری و استحکام بالایی دارند. بنابراین به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت سوله ارزان قیمت به شمار می آیند.
  • از جمله دیگر انواع دیوار سوله می توان به مدل های آجری، ترکیبی و … اشاره کرد. همانطور که واضح است، ساخت هر یک از این مدل ها هزینه متفاوتی را خواهد داشت و بر هزینه نهایی ساخت سوله موثر خواهد بود.
برآورد هزینه ساخت سوله
دیوار سوله ها، مانند سقف این سازه ها نیز انواع گوناگونی دارند و می توان آن ها را با قیمت های متفاوت سفارش داد

۴- هزینه ساخت سوله؛ سقف سازه

نحوه ساخت سقف با توجه به میزان باد و برف منطقه انجام می گیرد. هر چه شدت باری که سقف باید تحمل کند بیشتر باشد، نیاز به مقاومت بالاتر وجود دارد و در نتیجه هزینه ساخت سقف بالاتر خواهد رفت. همچون دیوار سوله ها، سقف این سازه ها نیز انواع گوناگونی دارند و می توان آن ها را با قیمت های متفاوت سفارش داد.

۵- هزینه امکانات داخلی سوله

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه ساخت سوله، امکانات داخلی این سازه است. در واقع بسته به کاربرد سوله ها ویژگی های داخلی آن ها تغییر می کند. به عنوان مثال نوع کفپوش، سیستم برق اضطراری، لوله کشی آب، وجود یا عدم وجود جرثقیل سقفی و … همگی می توانند قیمت نهایی ساخت این سازه ها را تحت تاثیر خود قرار دهند. با توجه به تمامی نکات گفته شده، به این نتیجه می رسیم که کاربری سوله نقش بسیار مهمی در هزینه ساخت آن دارد. به عنوان مثال ساخت یک سوله ورزشی نسبت به ساخت سوله انبار هزینه های بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه احداث انواع سوله، با کارشناسان مجموعه آسیاسوله تماس حاصل نمایید.

۶- هزینه اجرای سوله

پس از خرید مصالح مورد نیاز برای ساخت سوله، نیاز است که یک تیم حرفه ای اجرای سوله را انجام دهد. مراکز گوناگون دستمزدهای مختلفی را برای این کار از کارفرمایان دریافت می کنند. بنابراین بهتر است برای اجرای این سازه به دنبال متخصصانی باشید که ضمن حرفه ای بودن در این حوزه، قیمت هایی منصفانه را نیز به شما ارائه نمایند.

قیمت ساخت هر متر مربع سوله چقدر است؟

هزینه ساخت هر متر مربع سوله بسته به کاربری آن متفاوت خواهد بود. از طرفی این رنج قیمت با توجه به مواردی همچون نرخ روز فولاد، دستمزد مجریان طرح، برخورداری سوله از استانداردهای لازم و … نیز تغییر خواهد کرد. حتی باید گفت که هزینه هر متر مربع سوله با توجه به فصلی که در آن قصد ساخت سازه را دارید دچار تغییر می شود. بنابراین برای اطلاع از قیمت ساخت هر متر مربع سوله حتما باید با یک کارشناس مشورت نمایید. موفقیت در برنامه ریزی ساخت و ساز یک سوله تنها با تخمین نزدیک به واقعیت هزینه ها امکان پذیر است. از این رو پیشنهاد می کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت روز ساخت سوله، با ما در تماس باشید.

هزینه ساخت هر متر مربع سوله
هزینه ساخت هر متر مربع سوله بسته به کاربری آن متفاوت خواهد بود

چگونه می توان هزینه ساخت سوله را کاهش داد؟

به طور کلی ساخت سوله به منظور کاهش هزینه های ساخت و ساز یک ساختمان جدید انجام می شود. در واقع ساخت یک سوله نسبت به احداث یک واحد ساختمانی جدید به صرفه تر خواهد بود. با این حال امروزه با توجه به اینکه شاهد افزایش مداوم قیمت مصالح در بازار هستیم، بسیاری از کسانی که تصمیم به ساخت یک سوله جدید گرفته اند به دنبال راهی هستند تا بتوانند هزینه های مربوط به ساخت سوله را نیز کاهش دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، خرید سوله دست دوم را به شما پیشنهاد می کنیم.

قیمت سوله دست دوم نسبت به سفارش ساخت یک سوله نو بسیار مقرون به صرفه تر است. این محصولات قبلا به سفارش یک کارفرما ساخته شده اند و پس از اتمام بهره برداری، مجددا به فروش رسیده اند در حالی که همچنان قابل استفاده هستند. در صورتی که سوله دست دوم کیلویی را از یک فروشنده معتبر و متخصص در این حوزه تهیه نمایید، می توانید به صورت تضمینی آن را مورد استفاده قرار دهید و در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

یک نکته مهم!

بسیاری از کارفرمایان در راستای کاهش هزینه احداث سوله، راه های گوناگونی را امتحان می کنند. در اینجا لازم می دانیم این نکته را گوشزد کنیم که هر چند همه ما به دنبال نازلترین قیمت ها هستیم اما هرگز نباید کیفیت یک سازه را فدای قیمت آن کنیم. زیرا سوله های غیر استاندارد که دارای دفترچه محاسبات صحیح و تایید نظام مهندسی نیستند، می توانند در اثر عوامل گوناگون محیطی تخریب شوند. از این رو حتما خرید اسکلت فلزی و اجرای سازه را از طریق یک تیم حرفه ای انجام دهید.

ساخت سوله استاندارد
هر چند همه ما به دنبال نازلترین قیمت ها هستیم اما هرگز نباید کیفیت یک سازه را فدای قیمت آن کنیم

خرید سوله با نازلترین قیمت های بازار

شما می توانید خرید سوله با نازلترین قیمت های بازار را از طریق مجموعه آسیا سوله انجام دهید. کارشناسان حرفه ای و مجریان متخصص آسیا سوله خیال شما را از بابت کیفیت اجرای سازه آسوده می کنند. همچنین این مجموعه برای سالیان سال به عرضه سوله دست دوم در بوشهر، کرمان، شیراز و سایر شهرهای ایران مشغول بوده است. آسیا سوله با در اختیار داشتن انبارهای بزرگ از سوله های دست دوم آماده، آماده تحویل فوری سفارشات به مشتریان است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ و دریافت مشاوره رایگان، از طریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه ها بسته شده است