همه چیز درباره سوله صنعتی دست دوم

خرید سوله دست دوم یزد با قیمت استثنایی
آذر ۱, ۱۴۰۱
خرید سوله دست دوم کرمان با ارزان ترین قیمت
آذر ۱, ۱۴۰۱
خرید سوله دست دوم یزد با قیمت استثنایی
آذر ۱, ۱۴۰۱
خرید سوله دست دوم کرمان با ارزان ترین قیمت
آذر ۱, ۱۴۰۱

همه چیز درباره سوله صنعتی دست دوم

همه چیز درباره سوله صنعتی دست دوم

امروزه احداث یک سوله صنعتی دست دوم در میان صنعتگران به عنوان یک راه حل مناسب برای کاهش هزینه های تاسیس مراکز تولیدی شناخته می شود. همچنین سیر صعودی قیمت آهن و فولاد باعث شده است که شاهد افزایش روزانه تقاضا برای سوله دست دوم کیلویی از سوی صاحبان صنایع باشیم. اگر قصد آشنایی بیشتر با این سازه ها را دارید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سوله صنعتی دست دوم
احداث یک سوله صنعتی دست دوم در میان صنعتگران به عنوان یک راه حل مناسب برای کاهش هزینه های تاسیس مراکز تولیدی شناخته می شود

نکات مهم و اجرایی در رابطه با سوله صنعتی دست دوم

از زمانی که تصمیم به راه اندازی یک سوله دست دوم میگیرید تا هنگامی که اجرای این سازه تمام شود، با ریزه کاری های زیادی روبرو می شوید. از سقف تا تعداد دهانه، از ابعاد تا ارتفاع و … همگی شما را با چالش هایی روبرو می کنند که در نهایت نیازمند دریافت مشاوره از متخصصان این زمینه خواهید شد. به همین منظور قصد داریم در ادامه این محتوا به بررسی مهمترین نکاتی که باید در حین انتخاب و اجرای این سازه ها مد نظر خود قرار دهید، بپردازیم.

پوشش سقف سوله دست دوم

توجه به کاربری سازه برای انتخاب نوع سقف سوله دست دوم بسیار حائز اهمیت است. این سقف ها در گذشته از جنس پشم شیشه، توری های سیمی و … ساخته می شدند اما امروزه این روش به دلیل زمانبر بودن منسوخ شده است و استفاده از سایر مصالح جایگزین آن ها شده اند. ویژگی هایی همچون وزن سبک و سرعت اجرای بالا توانسته است ساندویچ پانل های سقفی را به یک گزینه مناسب برای استفاده در سوله سازی تبدیل کند. این سقف های جدید انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال معمولا به کاربری های مرغداری و کشتارگاهی پیشنهاد می شود که پوشش سقف ها را از نوع عایق دار انتخاب کنند. زیرا در این نوع سوله ها کنترل دما دارای اهمیت زیادی است و این سقف های عایق می توانند از به هدر رفتن گرما جلوگیری کنند و کمک کنند که فضای داخل سوله به میزان کمتری تحت تاثیر هوای بیرونی قرار بگیرد.

انواع دیوارهای خارجی سازه

جالب است بدانید که دیوارهای سوله نیز تنوع گوناگونی دارند. یکی از تغییراتی که دیوارهای امروزی نسبت به دیوارهای قدیمی سوله کرده اند، وزن آن ها است. به طوری که امروزه استفاده از مصالح سبک در این دیوارها اهمیت فراوانی دارد. از جمله دیوارهای خارجی مورد استفاده در این سازه ها می توان به دیوار آجری، دیوارهای بتنی، دیوارهای ورقی، دیوار تری دی پانل و همچنین دیوارهای ساندویچ پانل اشاره کرد. در ساخت سوله ها شاهد استفاده از ترکیب این دیواره ها با یکدیگر نیز هستیم. تصمیم گیری در رابطه با این موضوع با توجه به کاربری سازه ها انجام می شود.

به عنوان مثال در سوله های صنعتی که به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گیرند و رفت و آمد ماشین های سنگین برای بارگیری در آن ها زیاد است، احتمال برخورد این ماشین ها به بخش های پایینی دیواره زیاد است. به همین دلیل نیز بخشی از دیوار از جنس آجر و بخش دیگر از جنس ساندویچ پانل کار می شود. این دیوارها می توانند طبق خواسته کارفرما، دارای پنجره یا فاقد آن باشند.

دهانه سوله دست دوم صنعتی
طول دهانه سوله دست دوم صنعتی از ۵ تا ۶۰ متر متغیر خواهد بود و بستگی به هدف خریدار از احداث این سازه دارد

همه چیز درباره دهانه سوله

دهانه سوله دست دوم صنعتی می تواند ابعاد مختلفی را به خود اختصاص دهد. طول این دهانه از ۵ تا ۶۰ متر متغیر خواهد بود و بستگی به هدف شما از احداث این سازه دارد. اما در حالت کلی پیشنهاد می شود تا هنگامی که امکان اضافه کردن ستون به سوله و چند دهانه کردن آن را دارید، سعی کنید از نصب سازه هایی با دهانه های بسیار بلند خودداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که سوله ها دارای ساختاری فلزی هستند که از تغییرات دمایی تاثیر می پذیرند. بنابراین سازه هایی که دارای طول بیشتر هستند، به میزان بالاتری تحت تاثیر این تغییرات دمایی قرار خواهند گرفت و این موضوع بر ساختار و مقاومت سازه اثرگذار خواهد بود.

اندازه دهانه سوله صنعتی دست دوم با توجه به موارد گوناگونی همچون فضای مورد نیاز برای رفت و آمد ماشین های صنعتی، حمل آسان کالاها و … تعیین می شود. همچنین ارتفاع سوله نیز یکی از موارد مهم در تعیین طول دهانه سوله است. برای اجرای آسان و سریع این سازه ها بهتر است طول دهانه ها به توجه به یک ضریب ثابت تعیین شوند. این موضوع باعث می شود این دهانه ها دارای واحدهای تکراری باشند تا مجریان طرح در هنگام نصب آن ها دچار اشتباه نشوند.

ارتفاع سوله دست دوم

ارتفاع سوله دست دوم به عنوان یک عامل مهم در تعیین میزان فولاد به کار رفته در ساخت این سازه به شمار می آید. موادی که می توانند در تعیین ارتفاع سوله موثر باشند عبارتند از:

  • کاربری سازه: کاربری سوله به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر بر ارتفاع شناخته می شود. به عنوان مثال سازه هایی با کاربری مرغداری نسبت به سازه های ورزشی نیازمند ارتفاع کوتاه تری هستند.
  • ·         عبور و مرورها: ارتفاع سوله ها باید به طوری تعیین شود که هیچ گونه محدودیتی برای عبور و مرور ماشین آلات صنعتی مورد نیاز ایجاد نکند.
  • طول ورق های سازنده ستون ها: ورق های مورد استفاده در ساخت این ستون ها دارای طولی به اندازه ۶ متر هستند. از این رو ارتفاع آن ها بین ۴ تا ۲۰ متر انتخاب می شود. تعیین این ارتفاع حتما باید پس از مشورت با مهندسان و متخصصان این حوزه انجام شود.
قیمت سوله دست دوم
وضعیت آب و هوا، شدت بارندگی ها و … می توانند میزان شیب سوله را تحت تاثیر قرار دهند و میزان آن توسط کارشناسان تعیین می شود

شیب سازه

شیب سوله صنعتی دست دوم نیز یکی از مواردی است که بین انواع سوله ها متغیر است. میزان این شیب باید با توجه به نظر کارشناسان تعیین شود اما در حالت کلی، مقدار آن می تواند بین ۱۰ تا ۳۰ درصد تغییر کند. وضعیت آب و هوا، شدت بارندگی ها و … می توانند میزان شیب سوله را تحت تاثیر قرار دهند. به طوری که پیشنهاد می شود در مناطق برفی مقدار این شیب کمتر از ۱۵ درصد نشود. از طرفی شیب زیاد سوله سبب می شود تا سازه به میزان بیشتری تحت تاثیر وزش باد قرار بگیرد. بنابراین باید مقدار این شیب با توجه به محل اجرای سازه و وضعیت آب و هوایی آنجا تعیین شود و بتواند بار باد و برف را به صورت بهینه کاهش دهد.

خرید سوله صنعتی دست دوم با بهترین قیمت

اگر متقاضی خرید سوله دست دوم صنعتی هستید و به دنبال یک مرکز فروش معتبر می گردید، می توانید خرید خود را با بهترین قیمت از طریق مجموعه بزرگ آسیا سوله انجام دهید. این مرکز فروش به عنوان یکی از برترین مراکز عرضه سوله دست دوم در بوشهر و سایر شهرهای بزرگ شناخته می شود و تمام خدمات خود را با بهترین شرایط و تخفیفات ویژه به شما عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت سوله دست دوم و شرایط خرید این سازه ها می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه ها بسته شده است