آشنایی با مراحل ساخت تا اجرای سوله صنعتی

آشنایی با سوله خرپایی و کاربرد آن + تفاوت با سوله تیرورقی
آذر ۲۱, ۱۴۰۱
ساخت سوله ارزان قیمت با کمترین هزینه در سال ۱۴۰۱
آذر ۲۱, ۱۴۰۱
آشنایی با سوله خرپایی و کاربرد آن + تفاوت با سوله تیرورقی
آذر ۲۱, ۱۴۰۱
ساخت سوله ارزان قیمت با کمترین هزینه در سال ۱۴۰۱
آذر ۲۱, ۱۴۰۱

آشنایی با مراحل ساخت تا اجرای سوله صنعتی

آشنایی با مراحل ساخت تا اجرای سوله صنعتی

اگر قصد ساخت و نصب یک سوله صنعتی را دارید، حتما تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید تا تمام اطلاعاتی که در این راه نیاز است بدانید را به دست آورید. قطعا آگاهی و آشنایی شما با این سازه ها و اطلاع از نکات مهم در هنگام سفارش آن ها سبب می شود تا بتوانید بهترین و به صرفه ترین خرید را تجربه کنید.

سوله صنعتی و آشنایی با مراحل نصب آن
سوله ها سازه هایی جایگزین ساختمان ها (کارگاه های صنعتی،نمایشگاه دائمی،سالن های ورزشی و … ) برای کاهش هزینه های ساخت هستند

سوله صنعتی چیست؟

احتمالا این را می دانید که سوله ها همان سازه هایی هستند که جایگزین ساختمان ها می شوند تا هزینه های ساخت یک ساختمان را تا حد ممکن کاهش دهند. این سازه ها کاربردهای بسیار گوناگونی دارند و در بخش های مختلف، شاهد وجود آن ها هستیم. از کارگاه های صنعتی گرفته تا نمایشگاه های دائمی و سالن های ورزشی و … همگی از کاربردهای مهم سوله ها هستند. اما یکی از این کاربردها، مربوط به صنایع است. در واقع منظور از سوله صنعتی، سازه ای است که به منظور بهره وری های صنعتی ساخته می شود. از جمله کاربردهای این سوله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- راه اندازی یک خط تولید جدید

بسیاری از کارفرمایان و صاحبان کارخانه ها ترجیح می دهند که به جای ساخت یک ساختمان جدید، یک سوله را به خط تولید جدید خود اختصاص دهند. با این کار در هزینه های اولیه صرفه جویی می کنند و می توانند ما به التفاوت آن را به عنوان سرمایه به بخش های دیگر کسب و کار خود تزریق کنند.

۲- تاسیس یک انبار مواد اولیه یا انبار محصولات ساخته شده

انبارها یکی از مهمترین نیازهای مراکز صنعتی و تولیدی هستند. این انبارها می توانند به منظور نگهداری مواد اولیه و یا انبار کردن محصولات ساخته شده مورد استفاده قرار بگیرند. سوله های صنعتی که دارای کاربری انبار هستند باید ارتفاع کافی را داشته باشند. زیرا معمولا نیاز است که ماشین های باربری به این سوله ها رفت و آمد کنند. همچنین ابعاد دهانه این سازه ها و جنس دیواره آن ها باید با توجه به نوع کاربری توسط مهندسان متخصص تعیین شود تا بهترین بازدهی را داشته باشند.

انواع سوله صنعتی

سوله صنعتی را با توجه به مشخصه های مختلفی دسته بندی می کنند. در زیر به مهمترین تقسیم بندی های این سازه ها اشاره می کنیم:

انواع سوله صنعتی از نظر سبک ساخت سازه

  • سوله تیرورقی: سوله های سنگین یا تیرورقی که به آن ها سوله سنتی نیز گفته می شود یکی از مدل های این سازه ها هستند. ایراد بزرگ این سازه ها که باعث شد به مرور زمان کنار گذاشته شوند، وزن سنگین آن ها است. وزن بالای سازه علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد به خریداران، امکان اجرای سوله را در برخی از مناطق بسیار دشوار می کند. از این رو امروزه بیشتر از سوله های سبک استفاده می شود.
  • سوله خرپایی: این سازه ها که با نام سوله سبک نیز شناخته می شوند، جزو پرطرفدارترین انواع سوله ها به حساب می آیند. وزن سبک، مقاومت زیاد، قیمت مناسب و انعطاف پذیری بالای این سازه ها در طراحی سبب شده اند تا شاهد روی آوردن بسیاری از مشتریان به این نوع سوله ها باشیم.
  • سوله UBM: این سوله از جدیدترین سازه های صنعتی است که به بازار وارد شده است. طراحی این سوله ها به صورت پیچیده و با استفاده از نرم افزارهای خاصی انجام می شود. با این حال همچنان شاهد وجود برخی ایرادات در این سازه ها هستیم و به همین دلیل نیز نتوانسته اند جای سوله های سبک و خرپایی را بگیرند. یکی از ایرادات این سازه ها مربوط به حمل و نقل سخت آن ها به دلیل ساختار قوسی مانندشان است.
بررسی انواع سوله صنعتی از نظر سبک ساخت سازه
سوله های صنعتی با توجه به مشخصه های مختلف سبک ساخت سازه و تعداد دهانه ها دسته بندی می شوند

انواع سوله صنعتی از نظر تعداد دهانه

تعداد دهانه سوله یکی از بحث های مهم و تخصصی در زمینه ساخت سوله صنعتی است. این موضوع باید با توجه به نوع کاربری سوله و پس از بررسی متخصصان و مهندسان خبره در این حوزه تعیین شود. انواع این سوله ها از نظر تعداد دهانه عبارتند از:

  • سوله قوسی
  • سوله تک دهانه ۸
  • سوله های چند دهانه ۸۸ یا ۸۸۸ یا … با ستون مشترک
  • سوله چند ضلعی

مراحل ساخت

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که برای ساخت یک سوله صنعتی نیاز است که چه مراحلی را طی کنید؟ در این قسمت راهنمای جامعی از این مراحل را به شما ارائه می دهیم.

۱- مراحل اداری و اخذ مجوز

نخستین مرحله ساخت سوله صنعتی مربوط به اخذ مجوزهای لازم در این زمینه از ادارات مربوطه می باشد. در واقع نیاز است که کاربران نهایی این سوله ها، با توجه به نوع کاربری سازه از سازمان هایی همچون وزارت کشاورزی، سازمان صنایع و … مجوزهای لازم را دریافت نمایند. اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، بهتر است با مشاوران این حوزه مشورت کنید.

۲- تعیین محل احداث سوله صنعتی

در این مرحله نیاز است که کاربران محل ساخت سازه را تعیین نمایند. شرایط گوناگونی همچون آب و هوا، زلزله خیز بودن، نوع زمین و … همگی در تعیین ویژگی های سازه موثر خواهند بود.

۳- انتخاب نوع سوله با کمک مهندسان متخصص

پس از تعیین محل احداث سوله صنعتی باید پس سنجیدن شرایط و با کمک مهندسان، تعیین کنید که می خواهید سازه شما از چه نوعی باشد. در واقع باید با توجه به نوع کاربری و ویژگی های محل ساخت سوله، مشخصه هایی همچون نوع دیواره ها، میزان شیب سقف، نوع عایق بندی و … تعیین شود.

آشنایی با مراحل ساخت و نصب سوله صنعتی
نصب و ساخت یک سوله صنعتی مطابق چند مرحله انجام می شود

۴- آماده سازی زمین محل احداث

در این مرحله نیاز است که برای مشخص شدن میزان مقاومت خاک، آزمایش خاک انجام شود. سپس باید مسطح سازی زمین صورت پذیرد زیرا این کار سبب کاهش هزینه های مربوط به مصالح و استحکام بالاتر سازه می شود. در ادامه باید اجرای فونداسیون و کف سازی نیز انجام شود. برخی از کارفرمایان ترجیح می دهند انجام این مراحل را به شرکت سوله سازی بسپارند در حالی که برخی دیگر، بدین منظور پیمانکاران مورد تایید خود را استخدام می کنند.

۵- اجرای سازه و بهره برداری

برای نصب و اجرای سوله صنعتی ابتدا باید قطعات ساخته شده به محل ساخت پروژه منتقل شوند. در ادامه نصب ستون ها و سایر اجزای سازه توسط متخصصان انجام می شود. نصب سقف، ساخت دیوارها و پنجره ها و نصب درب ها از جمله مراحل پایانی ساخت این سازه ها محسوب می شوند. همچنین نیاز است که تاسیسات برقی و انرژی سوله و سیستم های امنیتی نیز نصب شوند. بسیاری از سوله های صنعتی نیاز به نصب جرثقیل سقفی در سوله دارند که این کار باید در این مرحله انجام شود. در نهایت امکان بهره برداری از سوله میسر خواهد شد.

نکات مهم در ساخت سوله صنعتی

  • مراجعه به سازندگان معتبر: باید این را بدانید که طراحی یک سوله، امر بسیار حساسی است و اشتباه در آن می تواند عواقب جبران ناپذیری را متوجه کارفرمایان سازد. بنابراین برای طراحی و اجرای یک سوله صنعتی حتما باید به یک مجموعه معتبر مراجعه شود. زیرا تنها در این صورت است که می توانیم از طراحی صحیح ارتفاع و طول و شیب سوله و … اطمینان حاصل کنیم.
  • زیبایی به عنوان یک سازه: یکی از جنبه های مهم سوله صنعتی، جلوه ظاهری آن است. در واقع این محصولات علاوه بر اینکه باید از نظر مهندسی کاملا حرفه ای باشند، نیاز است جلوه زیبایی نیز داشته باشند.
  • هزینه ساخت سوله: ترجیح شما این است که سفارش ساخت یک سوله نو را ثبت کنید یا اینکه با صرفه جویی ۳۰ درصدی، یک سوله دست دوم کیلویی را خریداری نمایید؟ خرید سوله نو یا دست دوم هر کدام مزیت ها و معایب مخصوص به خود را دارند. اما قیمت سوله دست دوم از جمله دلایلی است که سبب شده است در سال های اخیر شاهد روی آوردن بسیاری از مشتریان به این سازه ها باشیم. اگر شما نیز قصد دارید این سازه ها را تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم به یک مجموعه حرفه ای مراجعه نمایید تا بتوانید با توجه به محل نصب سوله، بهترین سوله دست دوم را خریداری کنید.
نکات مهم در ساخت سوله صنعتی
مجموعه آسیا سوله به ساخت انواع سوله صنعتی نو و یا فروش سوله دست دوم در بوشهر، تهران، قم، مشهد و سایر شهرهای کشور با بهترین قیمت اقدام نموده است

چرا آسیا سوله را برای خرید سوله صنعتی انتخاب کنیم؟

اگر بخواهید یک سوله صنعتی نو یا دست دوم را خریداری نمایید، با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که مراکز گوناگونی نسبت به ساخت و فروش این سازه ها اقدام می کنند. اما با چه معیاری می توان بهترین سازندگان سوله های صنعتی را شناسایی کرد؟

  • خوشنام بودن مجموعه و داشتن سابقه طولانی و درخشان
  • تحویل به موقع و سریع سازه
  • در اختیار داشتن مهندسان حرفه ای و کاربلد برای طراحی سوله
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب
  • ارائه قیمت های منصفانه به مشتریان
  • نصب و اجرای سوله با استفاده از متخصصان متبحر

آسیا سوله همان مجموعه ای است که می توانید تمامی این ویژگی ها را در آن مشاهده کنید. این مجموعه به ساخت انواع سوله صنعتی نو و یا فروش سوله دست دوم در بوشهر، تهران، قم، مشهد و سایر شهرهای کشور با بهترین قیمت اقدام نموده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید این سازه ها، از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید و مشاوره رایگان خرید دریافت کنید.

سوالات متداول

چگونه می توان هزینه های ساخت سوله صنعتی را کاهش داد؟

خرید سوله های سبک و مهندسی شده یکی از راه های کاهش هزینه های ساخت سوله صنعتی است. همچنین شما می توانید با خرید سوله دست دوم کیلویی این هزینه ها را به حداقل برسانید.

بهترین نوع سوله صنعتی کدام است؟

امروزه در میان انواع مختلف سوله صنعتی، سوله خرپایی یا سبک به عنوان پرطرفدارترین نوع این سازه ها شناخته می شود. از جمله مهمترین دلایل محبوبیت این سازه ها می توان به قیمت مناسب، استحکام بالا و اجرای آسان آن ها اشاره کرد.

دیدگاه ها بسته شده است