ساخت سوله ارزان قیمت با کمترین هزینه در سال ۱۴۰۱

آشنایی با مراحل ساخت تا اجرای سوله صنعتی
آذر ۲۱, ۱۴۰۱
سوله دست دوم دهانه ۲۰ با بهترین قیمت
آذر ۲۱, ۱۴۰۱
آشنایی با مراحل ساخت تا اجرای سوله صنعتی
آذر ۲۱, ۱۴۰۱
سوله دست دوم دهانه ۲۰ با بهترین قیمت
آذر ۲۱, ۱۴۰۱

ساخت سوله ارزان قیمت با کمترین هزینه در سال ۱۴۰۱

ساخت سوله ارزان قیمت با کمترین هزینه در سال ۱۴۰۱

امروزه ساخت سوله در میان صنعتگران و کارآفرینان بسیار رواج یافته است. این سوله ها سازه هایی فولادی هستند که از پیش ساخته شده اند و عمدتا بدون ستون بوده و سقف شیب دار دارند. این سازه ها با اهداف گوناگونی همچون تاسیس کارگاه های صنعتی، برپایی نمایشگاه های دائمی، راه اندازی باشگاه های ورزشی و استخرها و سایر کاربردهای تجاری و غیر تجاری احداث می شوند.

با توجه به نوع کاربری این سازه ها، ابعاد و ویژگی های آن ها تغییر می کند. همچنین امکانات گوناگونی نیز درون آن ها قرار می گیرند. به عنوان مثال می توان از امکاناتی همچون سیستم های ذخیره انرژی، جرثقیل سقفی و … نام برد. ممکن است شما نیز قصد احداث یک سوله را داشته باشید. در این صورت نیاز است شما را از نکات مهمی مطلع کنیم. در این مطلب قصد داریم هر آنچه نیاز است درباره ساخت سوله بدانید را برایتان بازگو کنیم؛ بنابراین حتما تا پایان این مقاله با ما باشید.

ساخت سوله با کمترین هزینه در سال 1401
با توجه به نوع کاربری سوله ها، ابعاد و ویژگی های آن ها تغییر می کند و امکانات گوناگونی مانند سیستم های ذخیره انرژی، جرثقیل سقفی و … در ان ها تعبیه می شوند

راهنمای ساخت سوله و آشنایی با انواع آن

با توجه به انواع مختلف سوله ها، شیوه طراحی و ساخت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال نحوه تولید سوله سنگین یا تیرورقی با سوله سبک یا خرپایی شامل یک سری تفاوت ها می شود.

ساخت سوله سنگین

سوله های سنگین سازه هایی هستند که موارد کاربرد آن ها مربوط به محل هایی می شود که در آن ها نیاز به تجهیزات سنگین و زیاد وجود دارد. به عنوان مثال اگر مشتریان نیاز به کانال کشی های سنگین و اعمال سیستم های تهویه قوی داشته باشند، سوله سنگین متناسب با نیاز آن ها خواهد بود. بنابراین به طور کلی می توانیم بگوییم که ساخت سوله های سنگین مناسب کارخانه ها و مراکز تولیدی بزرگ می باشد. به همین دلیل نیز بسیاری از صاحبان مراکز تولیدی برای افزودن یک خط تولید جدید به سراغ ساخت سوله کارخانه سنگین می روند.

ساخت سوله سبک

این سوله ها برخلاف سازه های سنگین، برای کاربردهای ساده تر و با تجهیزات کمتر مناسب هستند. از جمله مهمترین کاربردهای آن ها می توان به انبارها و مراکز ذخیره سازی و راه اندازی کارگاه های کارآفرینی کوچکتر اشاره کرد. از طرفی نکته مهمی که در ساخت سوله سبک وجود دارد، هزینه کمتر آن ها نسبت به سوله های سنگین است. به طور کلی سوله ها در واحد متر مربع و با توجه به وزنی که دارند قیمت گذاری می شوند. از این رو متراژ و وزن آن ها در تعیین قیمت نهایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در طراحی و ساخت سوله باید چه مواردی مد نظر قرار گیرند؟

در این بخش به صورت جامع به مهمترین مواردی که باید در طراحی و ساخت سوله ها مورد توجه قرار گیرند و با دقت تمام به آن ها پرداخته شود اشاره می شود.

۱- بارگذاری؛ مهمترین مرحله در طراحی و ساخت سوله

یکی از مهمترین مسائل در طراحی سوله ها، بارگذاری سوله است. منظور از بارگذاری سوله، توزیع بارهای مختلفی همچون باد، برف، جرثقیل و … است. این موضوع در ایمنی سوله و استحکام آن اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از سخت ترین مراحل طراحی سوله می باشد. در واقع می توان گفت کیفیت کار مراکز گوناگون طراحی سوله تا حد زیادی به این مرحله وابسته است. بنابراین نتیجه می گیریم که این کار حتما باید توسط یک مهندس متخصص و پس از محاسبات پیچیده صورت پذیرد و کوچکترین اشتباه در این زمینه سازه را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

بررسی موارد مهم در طراحی و ساخت سوله ها
از مهمترین مسائل در طراحی سوله ها، بارگذاری سوله یعنی توزیع بارهای مختلفی همچون باد، برف، جرثقیل و … که در ایمنی سوله و استحکام آن اهمیت بسیار زیادی دارد

۲- طراحی اتصالات سوله

همانطور که می دانید، اتصالات سوله ها باید به اندازه کافی محکم باشند. این اتصالات دارای چهار نوع فلنجی، ساعتی، اتصال تیر به ستون در بخش داخلی رفتر و اتصال با ورق کششی بال هستند. در هنگام نصب سازه باید این اتصالات با توجه به نقشه سوله به دقت انجام گیرند تا سازه نهایی در هنگام بهره برداری بیشترین استحکام را داشته باشد.

۳- سقف و دیواره های سوله

سقف و دیواره های سوله از جمله موارد متغیری هستند که با توجه به بودجه کارفرما و کاربری سازه می توانند تغییر کنند. اما سقف و دیواره های سوله چه نقشی دارند؟

  • سقف ها و دیوارها از جمله مهمترین راه های عایق سازی سوله ها هستند و از این رو در صورتی که محیط داخلی سوله نیاز به تنظیم دمای دقیق داشته باشد، باید این سقف ها و دیوارها به گونه ای انتخاب شوند که تمامی نیازها را برطرف نمایند. به عنوان مثال در مرغداری ها یا گلخانه ها دما باید در اندازه خاصی نگه داشته شود. از این رو باید عایق های مناسب به کار برده شوند.
  • استحکام نیز یکی دیگر از نقش های این اجزا است. سقف سوله باید به گونه ای طراحی شود که بتواند فشار باد و برف را تحمل نماید. تنظیم درجه شیب این سقف با توجه به شرایط آب و هوایی صورت می پذیرد تا بتواند به بهترین شکل ممکن در برابر بارها مقاومت کند. از طرفی دیواره این سازه ها نیز می توانند انواع گوناگونی از جمله آجری، بتنی و … داشته باشند. امروزه طراحی دیوارهای ترکیبی در سوله سازی بسیار رواج یافته است. استفاده از مصالح سبک در این دیواره ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

۴- طراحی دهانه و ارتفاع سازه

این موارد نیز از مهمترین نکاتی هستند که در ساخت سوله ها باید مد نظر قرار گیرند. در میان ارتفاع های گوناگون و تعداد دهانه های مختلف سوله، باید نوع متناسب با نیاز خریداران شناسایی شده و پس از طراحی ساخته شود.

ویژگی های یک سوله با کیفیت
از یک سوله با کیفیت توقع می رود که از استحکام بالا و لزوماً بکار رفتن مواد اولیه درجه یک در ساخت آن برخوردار باشد

یک سوله با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به نکات گفته شده در بخش های قبلی، از یک سوله با کیفیت توقع می رود که از استحکام بالایی برخوردار باشد. بنابراین نیاز است که از مواد اولیه درجه یک ساخته شده باشد. از طرفی تطابق تمامی مشخصات سوله با نیازهای کارفرمایان نشان دهنده حرفه ای بودن سازندگان سوله است که تضمین کننده کیفیت آن نیز می باشد. به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که سوله خوب سازه ای است که تمامی ویژگی های آن با مشورت یک کارشناس خبره تعیین شده باشد.

خرید سوله دست دوم به جای ساخت سوله نو

برخی از مشتریان این سوال را از ما می پرسند که بهترین راه برای به حداقل رساندن هزینه های احداث و ساخت سوله چیست؟ پیشنهاد ما به این دسته از خریداران، تهیه سوله دست دوم کیلویی است. در این بخش با ما باشید تا خرید سوله دست دوم را با ساخت یک سوله نو مقایسه کنیم تا تصمیم گیری در این زمینه را برای شما آسان تر نماییم.

سوله دست دوم چیست و خرید آن چه مزایایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم سوله دست دوم را با سوله نو مقایسه کنیم بهتر است ابتدا توضیح دهیم که سوله دست دوم چیست. منظور از سوله دست دوم سازه ای است که قبلا توسط یک کارفرما برای یک کاربری خاص ساخته شده است و در حال حاضر، کارفرما نسبت به فروش اجزای آن اقدام کرده است. این سازه های دست دوم توسط مراکز عرضه کننده سوله خریداری شده و پس از تعمیرات جزئی همچون رنگ کردن، مجددا به فروش می رسند.

اما چه دلیلی وجود دارد که به جای ساخت سوله نو، سازه های دست دوم را خریداری کنیم؟ یکی از مهمترین دلایل مشتریان، صرفه جویی در هزینه ها است. در واقع ساخت سوله نسبت به خرید سوله دست دوم تا ۳۰ درصد هزینه بالاتری خواهد داشت. بنابراین به دلیل مناسب بودن قیمت سوله دست دوم است که بسیاری از افراد به دنبال یافتن یک مرجع خرید معتبر برای تهیه سازه های دست دوم اما با کیفیت هستند.

یک نکته مهم در خرید سوله دست دوم این است که این سوله مطابق با شرایط یک منطقه دیگر ساخته شده است و حتی ممکن است کاربری قبلی آن با کاربری جدید این سازه متفاوت باشد. بنابراین در خرید این سوله ها توجه داشته باشید که متناسب بودن آن ها برای مکان جدید و کاربری مورد نظر شما توسط یک مهندس متخصص تایید شده باشد. همچنین حتما این سوله ها را از محلی تهیه نمایید که امکان اخذ تاییدیه نظام مهندسی را داشته باشد.

مرکز فروش سوله نو و دست دوم آسیا سوله
کارشناسان مجرب و حرفه ای آسیاسوله با دانش و تجربه زیاد در حیطه طراحی، ساخت و نصب انواع سوله با کاربری های گوناگون می توانند به شما در ساخت سوله کمک کنند

ساخت سوله را از کجا شروع کنیم؟

آیا قصد ساخت سوله را دارید؟ در این صورت ابتدا باید به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید و پس از دریافت مشاوره های لازم نسبت به تهیه این سازه اقدام کنید. ساخت سوله مسئله ای است که ابتدا باید به صورت تخصصی توسط یک مهندس حرفه ای بررسی شود. در این بررسی، باید نکات مهمی همچون اقلیم محل احداث، نوع سوله، تعداد دهانه و متراژ آن، وضعیت منطقه از نظر شدت برف و باد و زلزله و … در نظر گرفته شوند. سپس با توجه به تمامی این موارد و پس از محاسبات پیچیده، سوله مورد نظر طراحی می شود و در دست ساخت قرار می گیرد.

بدین منظور مجموعه آسیا سوله را به شما معرفی می کنیم. کارشناسان مجرب و حرفه ای آسیاسوله با دانش و تجربه بسیار زیاد در حیطه طراحی، ساخت و نصب انواع سوله با کاربری های گوناگون می توانند به شما در ساخت سوله کمک کنند. همچنین این مجموعه دارای سابقه طولانی در زمینه عرضه سوله دست دوم در بوشهر، شیراز، کرمان، یزد و سایر نقاط کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر تنها کافی است از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاه ها بسته شده است